02.01.2010

Ferdig med en UFO!!!

I august 2008 begynte jeg å strikke meg et sjal...
Det var meninga at jeg skulle strikke det ferdig under OL,
for dette var mitt bidrag i "OL strikking" på Hobbyboden!

Jeg begynte med godt mot, men da jeg ikke klarte å gjøre det ferdig under OL,
ble det liggende i en pose.
Posen tok jeg frem i romjula, og hekla ferdig båndene, festa delene sammen, sydde på knapper og laget dusker...
og dermed var jeg ferdig!!!
(Hvorfor i all verden har jeg ikke gjort dette før???)

I alle fall, så ble det ferdige resultatet slik;


Strikket meg også et par pulsvarmere i samme stil.
Sydde en knapp på øverst, sånn at det ble lettere å se hva som var topp og bunn.


Har nok av garn igjen, så jeg har tenkt å strikke meg noe til å ha over ørene også.

Mønsteret til sjalet har jeg funnet i "Maskerader nr 3" fra Du Store Alpakka,
side 10 og 11, mønster nr 9. Garnet jeg brukte var Mirasol.

Pulsvarmerne strikket jeg etter eget hode.

La opp 30 masker med et annet garn, og strikket en omgang
før jeg begynte å strikke rillestrikk med Mirasol.
På hver 5 omgang strikket jeg 15 masker,
øket en maske ved å strikke en maske fra forrige omg,
snudde, strikket ikke den økte masken, men resten.
Neste omg strikket jeg maske 16 og 17 sammen
(dette for å unngå å få hull der jeg snudde).
Da pulsvarmerne var lange nok,
tok jeg opp de første radene med annet tråd,
slik at jeg kunne bruke de første maskene med Mirasol
og maske dem sammen.

Ingen kommentarer: