20.12.2009

20. desember



Julekalendervennen min fortsetter å tenke på lille gutten min! Kjempesnilt!
1 kopp sjokolade til han, 1 kopp te til meg når vi sitter å lager nissefamilie på tur :)
I tillegg var det en sukkerstang utenpå pakken (som jeg klarte å miste i gulvet og knekke... men den smaker sikkert nydelig for det :)

Tusen takk :)



--------------------
I dag ble jeg ferdig med nok en julegave... Denne skal niesa vår få. Da ho fikk settet med pulsvarmere, leggvarmere og calorimetry i bursdagsgave, sa ho at ho ønska seg ei lang nisselue til jul...

Måtte lage meg mi egen oppskrift;

4 nøster rød Østlandsgarn
Legg opp 90 masker på pinne nr 5,5
Strikk vrangbord 1r, 1 vr i 4 cm.
Strikk til arbeidet måler 18 cm og fell 3 masker
(jeg brukte bare 4 strømpepinner, for jeg fant ikke den 5.
dermed ble det felling i begynnelsen på hver pinne)
Fell 3 masker hver 4. cm til arbeidet måler 40 cm
deretter felling hver 3 1/2 cm.
Strikk til du har strikket 3 1/2 cm med 18 masker.
Klipp av tråden og trekk den gjennom de siste 18 maskene.
Lag en dusk og fest godt i toppen av lua.

Mi lue ble ca 1 m uten dusk og 1,17 m med dusk :)
Litt usikker på om den ikke blir litt stor til ho,
men da varer den jo noen år...
Den passer i alle fall mitt hode godt.
---------------------

Tradisjonen tro blir det penger i julegave til ungdommene.
I år har jeg tenkt å pakke dem inn slik;

Ingen kommentarer: