01.02.2010

Valentineskort



Lille Rosin hadde en liten utfordring i forbindelse med Hobbykalenderen sin.
Jeg skulle lage et valentineskort som måtte inneholde hjerter.
Meningen var at man skulle bruke ting man har hjemme...
og jeg har jo masse scrappestasj hjemme :)
men det går fint ann å lage det meste av dette hvis man har kopipapir og fargeprinter.

Utgangspunktet var to forskjellige typer papir med hjerter. En tag, ulltråd, hjerteanheng, en rød billett, et hjerte i rød kartong og blomster (disse er egentlig bordpynt kjøpt på Nille)



Jeg begynte med å lime det store stykket med papir på sort kartong.
Som du kanskje ser har jeg rundet hjørnene (jeg brukte en punsj, men saks gjør samme nytten)
Deretter limte jeg det minste avrevne papiret på en av sidene.



Mønstret papir kan man skrive ut på printer, eller man kan bruke gavepapir.
Jeg putta billetten under det hvite papiret, og tredde ulltråden gjennom hjerteanhenget og deretter gjennom taggen. Laget knute på tråden og kuttet endene i en passelig lengde.
Så var det bare liminga igjen...



Snipp, snapp, snute... kortet er ferdig :)



..............................................


Etter litt om og men, og krøll med listene fikk jeg endelig mine to første lapper.
Disse har bente-78 strikket i en nydelig mørk blå farge (mye mørkere enn bildet)
Var de ikke flotte :)

3 kommentarer:

Engler og Lille Rosin sa...

Så morsomt kort. Jeg har lært så mye fint av disse kortene dere har laget til alongen.
Det med den røde billetten var prikken over i'en da...
Tusen, tusen takk til deg som gjorde dette, tross hektiske dager forøvrig.
Mange hilsner Lille Rosin.

Mariann S sa...

Kjempefint kort du har laga til Lille Rosin sin along :)

hobbyvenn sa...

Så flott kort. Skal se om jeg rekker å få laget det. Det var veldig fristende... Fine lapper også forresten.